eliassonjonas.blogg.se

Spanska

Publicerad 2013-02-08 03:20:19 i Allmänt

Dagen i ära började med jobb. Var som vanligt väldigt roligt. Gjorde i stort sätt som igår, lekte, målade, lekte kull, åt mat och ja, sov siesta. Efter jobbet gick jag hem och pratade med mor & far, jag fortsatte sedan till frisören!! Har aldrig i mitt liv varit så nervös inför en klippning. Men jag kan lugna er alla, det blev bra. Bättre än jag kunnat tro. Tyvärr får ni ingen bild. hehe. Jag skulle ha haft en spanska lektion idag, men är så genomförkyld att jag knappt kan prata. Lite små jobbigt eftersom jag precis haft halsproblem, men men. Nu efter några veckor har jag en ganska bra bild om hur bra jag är på spanska. Jag uppfattar det som att jag KAN spanska, men inte riktigt flytande. Jag har märkt att ju mer man lär sig, ju svårare blir det. Det är verkligen så. Men jag kan prata med vem jag vill om vad jag vill. Så skall inte klaga. Min italienska "värdbror" har en kompis som besöker han, han är från USA och är världens coolaste hippie. Han jobbar som programmerare och kan därför jobba vart i från han vill. Han har aldrig skor på sig och varit ute och rest i snart 3 år med endast en liten ryggsäck. Han har inga planer på åka tillbaka. Det är de här jag älskar med att resa. Man träffar så mycket folk, med så många olika tankar och idéer som är väldigt lärorikt. Ja, klockan är 20:20 och jag skall sova. Kram på er!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-02-08 22:39:45

Hej.Hade önskat att det stod att du var frisk som mört,men..Ska bli kul att se din frisyr.
Förmodligen har du hört att Gunborg dog i "neitres" vid 2-tiden. Ska begravas den 23 feb.
Härligt att du kan prata med vem du vill,om vad du vill....Då KAN du verkligen spanska nu!
Tycker mormor.Morfar hälsar.
Vi önskar dig en FRISK fortsättning.Kramar i massor. Hälsa Elin så gott

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela