eliassonjonas.blogg.se

Hurtbulle är man allt!

Publicerad 2013-01-18 01:57:39 i Allmänt

Har precis varit ute och sprungit, sitter nu här och äter färsk annans och dricker vatten. Alltså frukten är så himla god här borta, antar att man kommer bli väldigt bortskämd och inte alls föredra det när man kommer hem.. MEN det är det värt. 

I förrigår åkte jag tillsammans med min familj på middag hos svenska Rebecca, det var väldigt trevligt. Dom drack vin medans jag njöt av hemgjord saft. Till detta så åt vi vegetarisk mat, med massa gott bröd, ost och salad i tonnvis. Var huvudrätten egentligen var, har jag ingen aning om. Men gott var det.

igår var jag ledig från jobbet eftersom vi skulle fika på logos, tilllsammans med alla svenskar. Så jag gav mig själv en sommorgon till halv åtta, sen skype'ade jag med underbara Elin, mamma och en snabbis med kusinvitamin.
Synd bara att mitt internet är så segt, att allt bara laggar. Vilket suger.

Idag har jag jobbat, började leka massor av roliga lekar utomhus tills det började regna. Vi gick in och byggde med lego. Grabbarna gjorde självklart pistoler, men jag var lite mer feminin av mig för tillfället så hjälpte tjejerna med deras hus. Sen gick vi och åt mat, det var hamburgare, ris och bönor (som alltid i detta land) sen var det siestadags, jag tog som vanligt min kvast och sopade av hela leklokalen innan jag med, kröp till kojs och sov en liten stund. Sen var det fika och hemfärd. 
Något som jag har regerat på är att mina kollegor, sprutar på barnen parfym efter siestan och fixar alla tjejernas hår. Skall se om det alltid är så, eller om det bara är tillfälligt. Innan jag vågar mig på att fråga.
Det andra jag har tänkt på är när kollegorna säger till barnen. Så skriker dom bara "sluta". Nu är jag ingen barnexpert, men borde man inte säga vad dom gör för fel? aja. Kanske jag som är ute och cyklar, hade inte varit första gången. Heller inte sista.
 
Imorgon skall jag först jobba, sen ner till busstationen träffa alla svenskar och köpa biljetter som förhoppingsvis tar oss till stranden "Santa Teresea". Vi kommer hem på söndag natt, så kommer inte kunna blogga. Men tar med mig kameran!
Nu skall jag hoppa in i duschen sen läsa lite och sen blir det nog tidigt i säng.
 
För övrigt saknar jag Elin bajsmycket, men det håller mig inte tillbaka, ser ju henne igen om 6 veckor :)
Kram på er alla.

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2013-01-20 09:25:32

Ja, vi ses ju snart! (: <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela