eliassonjonas.blogg.se

Que chiva

Publicerad 2013-01-10 04:36:00 i Allmänt

Har nu äntligen hittat ett gym att träna på. Var på tiden. Det ligger 100 meter från mitt hus, så det är alldeles lagom. Gymmet är inte direkt 5 stjärnigt men duger absolut för mig.
Vi har som sagt spanska lektioner nu den här veckan, och jag tycker nog att det går bra. Går igenom det på dagen och kan använda sig av det på kvällen. Vilket leder till att det fastnar. Förresten så bor jag med Nina, min Tiá (moster på spanska) och Misha. alla är 40 +are, men det är ändå väldigt kul, speciellt vid middagsbordet. Vi pratar 4 språk, Det är främst spanska. Men även engelska, ryska och franska. Händer väl att jag byter till svenska när jag känner mig lite utanför, bara för att få dem andra att förstå att jag varken pratar ryska eller franska. Men men, halva charmen är väl att inte förstå eller nått. Gick även vilse idag. Fast jag ser det som en lärorik tur. Fick se en helt ny sida av San José, hittade även ett grymt fik som har en utomordentlig cappuchino.
För övrigt är jag ännu jetlagad, så somnar innan 10 och vaknar pigg som en mört vid 6-7 tiden. Undrar när detta kommer ändras. Hoppas på inte, men tyvärr är vatten alltid vått.

Kommentarer

Postat av: Anneli Söderström

Publicerad 2013-01-10 06:42:34

Rena rama ungdomsgården ;)
kram från två andra 40 plussare, förstaspråk, svenska. Ha de gott, Jonas ! Vi hörs / Anneli & Håkan

Postat av: Kent

Publicerad 2013-01-10 16:34:10

Heja Jonas! Kämpa på! Skvaller från hemön: Andreas har brutit högerfoten idag (halkat omkull) och får ha gips i minst 6 veckor...
mvh Kent

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-01-10 16:39:05

Hej Jonas. Vi tycker du är toppenduktig . På alla språk o sätt. Du verkar klara det mesta, även arvet från morfar. Det kan t o m vara bra tydligen, för kaffet är viktigt.
Vi har det bra här i Funchal. var rädd om dig Kram från oss två G+S


Postat av: brosan

Publicerad 2013-01-10 16:59:57

Hej, kul att du har det bra. Lägg ut bilder så vi får se hur det ser ut. Vi hörs! :)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela