eliassonjonas.blogg.se

Resans Gång Och Första Dagen På Plats

Publicerad 2013-01-06 03:40:00 i Allmänt

Oj va skönt att vara framme! Allt gick vädligt bra från början, lyckades komma iväg i tid och kunde checka in i lugn o ro. Blev dock jäkligt stressigt i Miami. Men eftersom vårat flyg till San José var försenat var allt lugnt. 

Dagen idag har varit helt lugn, vi gick på rundtur i San José. Gick faktiskt inte vilse(!) men ni kan vara lugna. Kommer garanterat göra det, så småningom. Vi käkade även på en grym resturang, där vi åt typisk Costa Ricans mat, som var riktigt god. Var rädd sen innan att CR skulle "tråkig mat" det vill säga utan kryddor osv. Men nej, var riktigt gott fanns sås och det var kryddigt. Så 5/5 köttbullar får den!

Staden San José var mycket lik Santiago, som jag besökte tidigare i våras. Dock inte riktigt lika mycket folk. Men stuket var detsamma, men massa små butiker, stora torg och massor av gatuförsäljare som skriker som galningar. På stora torget var det kapoera-uppvisning så alla sjöng, dansade och slogs. Något som 'slog' mig var att det inte bara var dem som "höll" i uppvisningen som deltog, utan massor av andra sjöng, dansade och till och med deltog i kapoeran. Jag ville verkligen testa, men att vara vig som ett kylskåp underlättar nog inte. Men of course kunde jag inte hålla mina höfter stilla, så även jag svingade på. Sången höll jag tillbaka, behövde inte första den (också).
 
Det är varmt här nere, runt 22 grader nu på kvällen, och det har säkert varit minst 27 i dag.
Imorgon vankas det strandhäng hela dagen. Kommer bli najs. 


Har problem med att ladda upp bilder, eftersom mitt internet är väldigt segt. Skall suga på den karamellen tills jag kommer fram till något bra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela