eliassonjonas.blogg.se

Sista dagen på ön!

Publicerad 2013-01-02 22:23:00 i Allmänt

Det är nu en dag tills jag lyfter mot Costa Rica, tillsammans med Sigrid. Resan kommer nog att ta betydligt längre tid än vad som är nödvändigt, men vem är jag att klaga. 30 grader varmt, sol, bad, vackra vyer och sist och inte minst pirater. Kanske får se Jack Sparrow, vem vet.
 
Vi ska volontärarbeta i Costa Rica och bo i värdfamilj. Familjen jag skall bo i består av en mamma, som är 55 år och har en dotter på 20 år. Dottern studerar på ett musikuniversitet, där mamman arbetar. Min värdmamma beskrev sig som en som älskar att laga mat. Känns i alla fall inte som att jag kommer hem mager, hehe. 
 
Resan vi gör är ett sammarbete mellan Donnergymnaiset och Spanish Logos. Spanish Logos är en icke statlig organisation som främst stöttar familjer och barn som är i behov av hjälp. Projektet som vi skall delta i kommer att hålla på i 8 veckor. Jag själv skall hjälpa till på ett barnhem där jag skall hjälpa till att undervisa i engelska och idrott, med inriktigt fotboll. Vi har haft turen att få extra språklektioner i Español, som även talas i landet.
 
Jag nu finns det inte mycket mer att säga, allt är packat o klar´t!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela