eliassonjonas.blogg.se

Tamarindo

Publicerad 2013-01-22 01:47:00 i Allmänt

Jag måste ha varit måtligt vilsen i livet när jag skrev det senaste inlägget. Det visade sig att vi åkte till Tamarindo, inte Santa Teresea. Tamarindo är den stad som har utbyte med EFs språkresor och var allt en mycket vacker liten stad. Fick höra efter åt att det är den dyraste staden i hela CR, dock inget jag märkte av. Tyckte nog allt att det var lika dyrt som alla andra städer som ligger vid en strand.
En liten sköldis.
 
Vi började med att gå på restaurang. Jag åt en okokt pasta carbonara, som inte alls var så bra som jag förväntade mig. Men sköllde ner den med en Imperial, så det gick vägen ändå. Vidare sen på kvällen gick vi till "the crazy monkey" och dansade lite, eller ja, försökte dansa i alla fall. 
Dagen efter, gick vi tillbaka till den galna apan, för att den hade en extremt najsig pool, vilket var betydligt mer komfortabelt än den blåsiga stranden. Sen åkte vi hem på söndagen, stående i en varm buss, i nästan sex timmar.
Jag kom hem, och han inte mer än att starta datan så däckade jag i sängen med kläder på och allt. (Lugn pappa, jag han faktiskt att packa upp väskan först). 
 
Poolen, vid den galna apan.
 
Idag så klev jag upp vid halv sju tiden, för att hinna skypa med lite folk innan det var dags att bege sig till jobbet. Idag var nog den roligaste dagen jag varit med om här. Spelade fotboll nästa hela dagen, förutom när jag var med och gjorde ankdockor. Kan nog skryta med att säga att min var den finaste av alla. Höhö.
 
Sedan har jag bara varit hemma och tagit det lugnt, ätit mat och druckit massa vatten. 
Ikväll skall vi tydligen till någon bar, där ett av de populäraste banden i CR ska spela. Problemet som finns är att de börjar spela klockan 22, och då vill en utarbetad man som jag, inget annat än att sova. Men får ta de för laget, som man säger inom sportvärlden. Skall ändå bli kul och hänga med Sigrid. Shannon, Rebecca, Jenny och Mikaela. Lite i smyg hoppas jag ändå att det finns någon sporttok på baren, så man kan babbla lite boll.
Shannon, jag och Sigrid.
Och varför inte en suddig solnedgång på de.
 

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2013-01-22 11:50:45

Galna Apan ? Det artar sig ;) Vad blir det härnäst Festliga Ekorren :) Kul att höra att du har det bra. Här hemma har vi en strålande vinterdag, stilla och solsken. Jag har just gått Valle runt med den
" Vilda hunden " Ny Bartitel ?
Kram på di

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela